KONSORCJUM "W Krainie Ślimaka"
Niniejsza polityka prywatności oraz polityka Cookies, określa zasady przetwarzania
i ochrony danych osobowych. Oba dokumenty mają również na celu wyjaśnienie
powodów, dla których gromadzimy i przetwarzamy dane osobowe w ramach prowadzonej
przez nas działalności gospodarczej.
1. Co to są dane osobowe?
Są to wszystkie informacje, które pozwalają bez większego wysiłku odróżnić jedną osobę
od pozostałych. Mogą one dotyczyć zarówno wprost tej osoby (takie jak jej imię
i nazwisko, numer identyfikacyjny, a czasem nawet adres e-mail lub konto internetowe),
jak też takie, które nie opisują jej bezpośrednio. Przykładowo dotyczą jej cech, stanu
zdrowia, poglądów, miejsca zamieszkania, nałogów, rasy lub wyznania.
2. O jakich danych osobowych mówimy w naszym przypadku?
Są to dane które przekazują nam nasi Klienci, Kontrahenci, Współpracownicy
oraz Pracownicy, w związku z korzystaniem z naszych usług, współpracą z nami
lub zatrudnieniem u nas. Dane te są przez nas przetwarzane.
3. Co to znaczy przetwarzanie danych?
Przetwarzanie danych to wszelkie czynności jakie możemy wykonać z danymi osobowymi
– związane zarówno z ich aktywnym wykorzystaniem, takim jak gromadzenie,
pobieranie, utrwalanie, łączenie, modyfikowanie czy też udostępnianie, jak również
działaniem pasywnym, takim jak przechowywanie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
4. Kto jest Administratorem Danych (to znaczy ma wpływ na ich przetwarzanie oraz bezpieczeństwo)?
Administratorem Państwa Danych Osobowych są następujące podmioty:
a) F. H. U TORFEX Janusz Wołoszyński, Krasin 35, 14-400 Pasłęk, NIP 5782267233, REGON 170726021
b) Agroturystyka Mirosław Jarząbek Stępień 3C, 14-500 Braniewo, NIP 5821251036, REGON 170925358
c) PPHU Grupa Marcin Trudnowski, ul. 12 Lutego 8a, 82-300 Elbląg – organ zarządzający
Niepubliczną Placówką Oświatowo – Wychowawczą Akademia Sportów Wodnych
Grupa Marcin Trudnowski, NIP 578-198-50-09, REGON 170965642.
tworzące Konsorcjum "W Krainie Ślimaka".
Liderem Konsorcjum jest F. H. U TORFEX Janusz Wołoszyński, Krasin 35, 14-400 Pasłęk, NIP 5782267233, REGON 170726021
Z Administratorem Danych można kontaktować się:
• pod adresem korespondencyjnym: F. H. U TORFEX Janusz Wołoszyński, Krasin 35, 14-400 Pasłęk,
• pod adresem poczty elektronicznej: biuro@torfex.eu
5. Na jakiej podstawie prawnej i w jakim celu przetwarzamy Twoje dane?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej
z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą taką może być Twoja zgoda
na przetwarzanie danych lub inne pozwalające na to zapisy prawne, zgodne z ustawą
z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określanym jako „RODO”).
Twoje dane mogą być przez nas przetwarzane w różnych celach, przykładowo:
• Jeżeli jesteś naszym klientem lub osobą zainteresowaną skorzystaniem
ze świadczonych przez nas usług lub produktów, Twoje dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym
z przetwarzaniem, które jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest
osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane
dotyczą, przed zawarciem umowy. Wyrażając zamiar zawarcia umowy, wiesz jakie
dane osobowe będą potrzebne do jej podpisania, a po jej podpisaniu masz wiedzę,
jakie dane w tym celu przekazałeś lub przekażesz w okresie późniejszym,
• Jeżeli jesteś zainteresowany podjęciem pracy u nas, Twoje dane zawarte
w aplikacji lub CV przetwarzane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Podstawą prawną jest tutaj wypełnienie obowiązków prawnych ciążących
na Administratorze wynikających z art. 221 § 1 i 3 Kodeksu Pracy z dnia
26 czerwca 1974 r., i odbywa się zgodnie art. art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz w celu
podjęcia działań na żądanie przed zawarciem umowy o pracę – zgodnie z art. 6
ust. 1 lit. b RODO. Twoje dane osobowe, inne niż wymienione w art. 221 § 1 i 3
Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. mogą być przetwarzane zgodnie art. 6
ust. 1 lit. a RODO na podstawie udzielonej zgody, którą możesz w każdej chwili
cofnąć. W takim przypadku Twoja kandydatura nie zostanie przez nas rozpatrzona
oraz niezwłocznie usuniemy wszystkie podane przez Ciebie dane. Natomiast
z chwilą zatrudnienia się u nas, dalsze zasady przetwarzania Twoich danych
oraz obowiązkowy zakres ich przekazania i dalszego przez nas przetwarzania
określają przepisy prawa pracy,
• Jeśli zgłaszasz reklamację lub roszczenia związane z umową – dane przetwarzamy
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO
• Jeśli korzystasz z naszego newslettera – dane przetwarzamy na podstawie
udzielonej zgody art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
• Jeśli korzystasz z naszej strony oraz jej podstron gdzie wykorzystywane są pliki
cookies w tym cookies Google Analitics, Pixel Facebooka – jest to nasz prawnie
uzasadniony interes, a dane przetwarzamy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO
• Jeśli korzystasz lub/i wchodzisz w interakcję z naszymi profilami
społecznościowymi na Facebooku i Instagramie jest to nasz prawnie uzasadniony
interes, a dane przetwarzamy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
• Przetwarzamy Twoje dane w związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa
osób i obiektów lub bezpieczeństwa sieci i informacji. Jest to nasz prawnie
uzasadniony interes, a dane przetwarzamy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Jeśli w tym celu będzie stosowany monitoring wizyjny, zostaniesz o tym
poinformowany w formie odpowiednich tabliczek informacyjnych
oraz piktogramów,
• Przetwarzamy Twoje dane w związku z tworzeniem rejestrów wynikających
z odrębnych przepisów prawa - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek
wynikający z przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora).
6. Komu przekazujemy Twoje dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać
podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. firmom hostingowym
gdzie utrzymujemy niniejszą stronę lub podwykonawcom oferowanych przez nas naszych
usług. Mamy też obowiązek udostępnić je na żądanie podmiotów uprawnionych do tego
na podstawie innych przepisów prawa, np. ZUS, US oraz sądy lub organy ścigania.
W niektórych przypadkach udostępnienie nastąpi jednak tylko wtedy, gdy zwrócą się one
do nas z wnioskiem w tej sprawie, wskazując prawo, które zezwala im na takie żądanie.
Administrator co do zasady nie przewiduje przekazywania danych do państw trzecich
poza Europejski Obszar Gospodarczy. Jednak z uwagi na korzystanie na naszych stronach
oraz prowadzonych mediach społecznościowych z usług Google i Facebook, dane
Użytkownika mogą być przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, do państw trzecich
i jeśli dojdzie do takiej sytuacji to będą one przekazywanie wyłącznie na podstawie
standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską zgodnie z art. 46
ust. 2 lit. c RODO.
Szczegółowe informacje dostępne są w treści polityki prywatności każdego z dostawców
tych usług, dostępnych na ich stronach internetowych. Przykładowo:
Google LLC: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
Facebook Ireland Ltd.: https://www.facebook.com/privacy/explanation
Obecnie usługi oferowane przez Google oraz Facebook dostarczane są głównie
przez podmioty znajdujące się w Unii Europejskiej. Należy, jednakże każdorazowo
zapoznać się z polityką prywatności tych dostawców w celu otrzymania aktualnej
informacji w zakresie ochrony danych osobowych.
Na terenie Unii Europejskiej, we wszystkich krajach członkowskich, dzięki RODO, którego
tekst jest dostępny TUTAJ masz zapewniony identyczny poziom ochrony Twoich danych.
7. Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przykładamy bardzo dużą uwagę do tego aby ograniczyć do niezbędnego minimum
zakres gromadzonych przez nas danych, jak też czas ich przetwarzania. W tym celu
wykonujemy systematyczne przeglądy posiadanych dokumentów papierowych
i elektronicznych, usuwając zbędne, których czas przydatności minął. Pamiętaj,
że o czasie przetwarzania Twoich danych, zależnie od podstawy, w oparciu o którą
je uzyskaliśmy, mogą decydować odrębne – niezależne od nas przepisy prawne,
które mogą nakładać na nas obowiązek przechowywania Twoich danych, niezależnie
od Twojej woli lub chęci. Przykładem może być prawo pracy, prawo ubezpieczeń
społecznych czy też przepisy dotyczące rachunkowości lub księgowości.
Jeśli posiadane przez nas dane miałyby zostać wykorzystane w innym celu, niż w jakim
zostały one pozyskane, zawsze zostaniesz przez nas o tym poinformowany i będziesz
mógł się temu sprzeciwić.
8. Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?
Jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe, zawsze masz prawo do:
• żądania dostępu do danych – w granicach art. 15 RODO,
• ich sprostowania – w granicach art. 16 RODO,
• żądania usunięcia – w granicach art. 17 RODO, lub ograniczenia czynności
przetwarzania – w granicach art. 18 RODO,
• wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w granicach art. 21 RODO,
• przenoszenia danych, w tym uzyskania ich kopii – w granicach art. 20 RODO.
Wszystkie te prawa szczegółowo zostały omówione w art. 15 do 21 RODO, do którego
link zamieściliśmy powyżej.
Możesz także wycofać swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych, w takim
przypadku niezwłocznie usuniemy Twoje dane osobowe, jeśli tylko nie wystąpi obowiązek
prawny nakazujący nam ich dalsze przetwarzanie. Przykładowo jeśli zażądasz likwidacji
swoich danych w dokumentacji kadrowej, niezwłocznie usuniemy z bazy Twoje dane.
Jednak, zgodnie z przepisami dotyczącymi kadr, będziemy nadal je posiadać do swojej
dokumentacji finansowo – księgowej i przetwarzać przez okres 3 kolejnych lat
kalendarzowych. Pamiętaj również że cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność
przetwarzania danych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Jeśli uznasz, że w jakikolwiek sposób – czego oczywiście nie chcemy – naruszyliśmy
Twoje prawa lub nie zapewniliśmy bezpieczeństwa Twoim danym osobowym, przysługuje
ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.
9. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz informacja o profilowaniu.
W oparciu o Twoje dane nie są podejmowane przez nas żadne decyzje,
które miałyby charakter zautomatyzowany, o znaczy odbywałyby się bez udziału
człowieka. Nie podejmujemy także żadnych działań które miałyby na celu profilowanie
Twojej osoby.
Pamiętaj, iż na naszej stronie mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron
internetowych. Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym samym
oknie. Nie odpowiadamy za treści przekazywane przez te strony a ty jako Użytkownik
zobowiązany jesteś do zapoznania się z polityką prywatności lub regulaminem tych stron.
10. Jak chronimy Twoje dane?
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Twoich danych stosujemy wymagane prawem
środki organizacyjne i techniczne. W naszej siedzibie zainstalowaliśmy niezbędne
zabezpieczenia fizyczne, aby uniemożliwić dostęp do danych osobom nieuprawnionym.
Nasi pracownicy posiadają wymagane upoważnienia oraz mogą przetwarzać dane
w sposób ograniczony, tzn. tylko w takim zakresie, w jakim jest to konieczne
do prawidłowego wykonywania przez nich obowiązków służbowych. Nasi
współpracownicy posiadają stosowne umowy o poufności oraz powierzenia
przetwarzanych danych oraz mogą przetwarzać dane w sposób ograniczony, tzn. tylko
w takim zakresie, w jakim jest to konieczne do prawidłowego wykonywania przez nich
obowiązków służbowych.
Bezpieczeństwo Twoich danych przekazywanych drogą elektroniczną zapewnia stosowany
przez nas 128-bitowy protokół bezpieczeństwa SSL. Jego symbolem graficznym jest
zielona kłódka wyświetlająca się w przeglądarce internetowej przy adresie naszej strony.
Dzięki jej szyfrowaniu przed przesłaniem, możesz mieć pewność, iż wchodzisz na naszą
stronę, która nie została w żaden sposób zmodyfikowana w trakcie, gdy podróżowała
do Ciebie przez Internet.
Pamiętaj że Ty jako Użytkownik powinieneś jednocześnie dochować staranności
w zabezpieczeniu swoich danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet,
w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować
zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować posiadane oprogramowanie.
11. Administrator zastrzega sobie możliwość zmian w niniejszej polityce prywatności,
zgodnie z obowiązującym prawem. Przyczyną zmian mogą być zmiany związane
z rozwojem technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie
lub też rozwój Strony poprzez nowe narzędzia administracyjne.
12. Administrator na swoich stronach stosuje:
Formularz zapisu na newsletter – wymaga on podania w odpowiednim miejscu
swojego imienia oraz nazwiska i adresu e-mail. Pola te są obowiązkowe. Następnie
Użytkownik, w celu dodania jego adresu e-mail do bazy subskrybentów newslettera
Administratora, musi potwierdzić chęć zapisu poprzez potwierdzenie w otrzymanej
mailowo wiadomości. Uzyskane w ten sposób dane są dodawane do listy mailingowej
w celu wysyłania newslettera.
Subskrypcja newslettera oznacza, że Użytkownik zgadza się z niniejszą Polityką
prywatności oraz wyraża zgodę na wysyłanie mu informacji marketingowych
i handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej np. e-maila, w rozumieniu
ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U.
z 2020 r., poz. 344). Poprzez zapis na newsletter Użytkownik wyraża również zgodę
na wykorzystywanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych
Użytkownika (np. telefonu, tabletu, komputera) w celu marketingu bezpośredniego
produktów i usług Administratora oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji
handlowych zgodnie z art. 172 ust.1 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2021 r.
poz. 576). Wyrażenie zgody nie jest obowiązkowe, ale jest niezbędne do zapisu
na newsletter.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
1. Czym są pliki cookies i do czego służą?
Cookies to pliki tekstowe, które zapisywane są w Twoim urządzeniu i używane
przez serwer do rozpoznania tego urządzenia przy ponownym połączeniu, są one
pobierane przy każdym Twoim „wejściu” i „wyjściu” z naszej strony. Cookies nie służą
do ustalania Twojej tożsamości, a jedynie Twojego urządzenia – m.in. po to,
by po rozpoznaniu używanej przez Ciebie przeglądarki, wyświetlany obraz był
jak najlepiej dostosowany do możliwości technicznych sprzętu np. jego rozdzielczości
lub wersji.
Cookies są stosowane najczęściej w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych,
stron wymagających logowania, reklam i do monitorowania aktywności odwiedzających.
Ciasteczka umożliwiają także m.in. zapamiętanie Twoich zainteresowań i dostosowanie
do nich stron internetowych w zakresie wyświetlanych treści oraz dopasowania reklam.
Pliki te są używane praktycznie przez wszystkie działające w Internecie serwisy –
wyszukiwarki, strony informacyjne, blogi, sklepy internetowe, strony urzędów itp.
Korzysta z nich także nasza strona.
2. Co robią pliki cookies?
Generalnie działają one na następujących zasadach:
• identyfikują dane komputera i przeglądarki używanych do przeglądania stron
internetowych – pozwalają np. dowiedzieć się czy dany komputer już odwiedzał
stronę,
• dane pozyskane z „cookies” nie są w żaden sposób łączone z danymi osobowymi
użytkowników pozyskanymi np. podczas rejestracji w serwisach,
• nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla Twoich komputerów, czy smartfonów –
nie wpływają na sposób ich działania,
• nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych, ani
w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach,
• domyślne parametry „ciasteczek” pozwalają na odczytanie informacji w nich
zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył,
• na podstawie Twoich zachowań na odwiedzanych stronach internetowych
przekazują do serwerów informacje, dzięki którym wyświetlana strona jest lepiej
dopasowana do indywidualnych preferencji.
3. Jakie są rodzaje plików cookies?
Występują następujące typy cookies:
• „Ciasteczka sesyjne” – (ang. session cookies) są tymczasowymi plikami,
przechowywanymi w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia jej sesji.
Te pliki są obowiązkowe, aby niektóre aplikacje lub ich funkcjonalności działały
poprawnie. Po zamknięciu przeglądarki powinny być automatycznie usuwane
z urządzenia, na którym przeglądałeś stronę,
• „Ciasteczka stałe” – (ang. persistent cookies) ułatwiają korzystanie z często
odwiedzanych stron. Pliki te przechowywane są w odpowiednim folderze
przez dłuższy czas, który możesz regulować w ustawieniach używanej
przeglądarki. Za każdym razem, gdy odwiedzasz stronę, dane z tych ciasteczek są
przekazywane na serwer. Ten typ plików cookie, z angielska jest czasem
nazywany „śledzącymi” (tracking cookies),
• „Ciasteczka zewnętrzne” – (ang. third parties cookies) – są plikami pochodzącymi
zazwyczaj z serwerów reklamowych, serwerów wyszukujących itd.,
współpracujących z właścicielem danej strony. Dzięki nim wyświetlane reklamy są
dostosowane do Twoich zainteresowań i zwyczajów, co w zamian niejednokrotnie
pozwala na bezpłatne korzystanie z części zawartości serwisu. Z ich pomocą są
również zliczane „kliknięcia” na reklamy, preferencje użytkownika itp.,
4. Czy musisz wyrazić zgodę na używanie przez nas cookies?
Pamiętaj, że masz możliwość samodzielnego zarządzania „cookies”. Umożliwiają to np.
przeglądarki internetowe, z których korzystasz (zazwyczaj domyślnie mechanizm jest
włączony). W najpopularniejszych przeglądarkach masz możliwość:
• zaakceptowania obsługi „cookies”, co pozwoli Ci na pełne korzystanie z opcji
oferowanych przez witryny internetowe,
• zarządzania cookies na poziomie pojedynczych, wybranych przez Ciebie witryn,
• określenia ustawień dla różnych typów „cookie”, na przykład akceptowania plików
trwałych jako sesyjnych itp.,
• blokowania lub usuwania cookies.
Informacje na temat możliwości włączenia i wyłączenia ciasteczek w najbardziej
popularnych przeglądarkach znajdziesz w opcjach ich ustawień.
Pozostawienie prze Ciebie ustawień przeglądarki bez zmian oznacza zgodę na stosowanie
przez nas ciasteczek. Ich blokowanie lub wyłączenie obsługi niektórych ich rodzajów
może uniemożliwić Ci natomiast skorzystanie z pełnej funkcjonalności strony lub zakłócić
jej poprawne funkcjonowanie.
5. Do czego wykorzystujemy cookies?
W ramach strony stosowane są zarówno ciasteczka sesyjne, jak ciasteczka stałe.
Wykorzystujemy je w następujących celach:
• tworzenia statystyk, co umożliwia ulepszanie zawartości stron ich struktury
i zawartości,
• utrzymanie sesji Użytkownika strony.
W celu poprawnego wyświetlania strony zbierane są następujące informacje: nazwa
i wersja przeglądarki internetowej, ustawienia języka, data i godzina wysłania żądania
do serwera, IP z którego zostało wysłane żądanie, żądany URL. Dane te zbierane są
w celu umożliwienia prawidłowej obsługi strony.
W celu tworzenia statystyk wykorzystywane jest narzędzie analityki internetowej –
Google Analytics, które gromadzi dane oraz korzysta z własnych plików cookies zgodne
z Polityką Prywatności firmy Google dostępną pod tym adresem.
Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach
plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia
innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu. Google może również
przekazywać te informacje podmiotom trzecim, jeżeli będzie zobowiązane to uczynić
na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy podmioty te przetwarzają takie
informacje w imieniu Google.
Dane zbierane przez naszą stronę nie są ujawniane ani udostępniane podmiotom trzecim
za wyjątkiem właściwych organów ścigania uprawnionych do prowadzenia postępowania
karnego w związku z jego wszczęciem na nasz wniosek.
Wszelkie prawa zastrzeżone @ Biuro Obsługi Firm PIO-MAR s.c. www.biuropiomar.pl